مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ذخیره آب سد‌های مشهد زیر ۱۰ درصد | مدیریت تامین آب در دهه آخر صفر باهمراهی مردم میسر می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۲۵۶۳
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
  • ۳
ذخیره آب سد‌های مشهد زیر ۱۰ درصد | مدیریت تامین آب در دهه آخر صفر باهمراهی مردم میسر می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ذخیر‌ه سد‌های مشهد به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و افزایش دما هم اکنون به زیر ۱۰درصد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سال آبی۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ از سال‌های بسیار خشک خراسان رضوی بوده است. متأسفانه کل بارندگی درحوزه مشهد ۹۲میلیمتر است درحالی‌که در سال گذشته هم که سال خشکی بود ۲۱۶میلیمتر بارندگی داشتیم. میانگین دوره بلندمدت بارندگی مشهد هم چیزی حدود ۲۴۳میلیمتر در این تاریخ بوده است یعنی حدود ۶۲درصد کاهش نسبت به دوره بلندمدت داشتیم.

افزایش دما و خشکسالی پیاپی در مشهد

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت تأمین آب مشهد در روز‌های پایانی تابستان تصریح کرد: کل حوزه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی بسیار شدید قرار دارد. دمای متوسط این سال آبی هم ۱.۳درجه سانتی‌گراد افزایش نسبت به دوره آماری بلندمدت نشان می‌دهد که در میزان مصرف آب تأثیرگذار است.

پیش‌بینی‌ها بر اساس شرایط، بدبینانه اتخاذ شد

وی افزود: خوشبختانه از سال گذشته که پیش‌بینی‌ها بر اساس شرایط بدبینانه بود از اوایل مهر سال گذشته برنامه‌ریزی تأمین آب شهر مشهد در سطح استان و سطح ملی موردبررسی قرار گرفت و پروژه‌هایی تعریف شد. این پروژه‌ها در چند ماه گذشته، تحت عنوان پروژه‌های اضطراری تامین آب  مشهد اجرا شد. همچنین مصوباتی در سطح ملی صورت گرفت و اعتباراتی برای بحث خشکسالی اختصاص یافت.

همه این تمهیدات باعث شد ما خوشبختانه تا الان مشکل خاصی در تأمین پایدار آب مشهد علیرغم افزایش دما و حضور زائر در مشهد نداشته باشیم. البته که همراهی مردم هم در صرفه‌جویی آب در این مدت بی‌تأثیر نبوده است.

به گفته این مسئول شهری، با توجه به اینکه پیک مصرف را در روز‌های تابستان پشت سر گذاشتیم، اما بخش عمده‌ای از آب مشهد از طریق منابع آبی سطحی و سد‌ها تأمین می‌شود. شرایط به گونه‌ای نیست که به لحاظ فنی کل آب مشهد را از منابع آبی زیرزمینی تامین کنیم.

ذخیره سد‌های مشهد زیر ۱۰درصد

اسماعیلیان افزود: سد‌ها کماکان حال و روز خوبی ندارند، بارندگی‌های اخیر هیچ تأثیری در افزایش ذخیره مخازن سد‌ها نداشته است برای مثال سددوستی حدود ۸درصد و سدطرق ۹درصد ذخیره آبی دارد و به‌طور متوسط ذخیره آب سد‌های مشهد حدود ۹درصد است.

کاهش ۶۱درصدی حجم ذخایر سد‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل

وی ادامه داد: روز‌های پایانی تابستان و سال آبی را پشت سرمی‌گذاریم و ابتدای مهر، سال آبی جدید شروع خواهد شد و پیک مصرف را به لحاظ حداکثر مصرف پشت سرگذاشتیم ولی به دلیل اینکه سد‌ها ذخیره آب کمتر نسبت به گذشته با کاهش ۶۱درصدی حجم ذخایر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته لذا باید ذخیره سدها را مدیریت کنیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد یادآورشد: با توجه به اینکه ایام پایانی شهریور مصادف با دهه آخر صفر شده است مسلما مصرف آب افزایش پیدا می‌کند و نیاز آبی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر خواهد شد. تمهیداتی را در این خصوص اندیشیده‌ایم که این ایام را پشت سرگذاریم.

کماکان برای تأمین آب مشهد نگرانیم

به گفته اسماعیلیان، کماکان برای تأمین آب مشهد نگرانیم. قطعا برای سال آبی جدید باید پروژه‌های جدید اتخاذ شود. امیدواریم فصل پاییز را نرمال سپری کنیم، ولی ما حالت بدبینانه را همانند سال گذشته درنظر داریم و در شرف تنظیم برنامه تأمین آب مشهد برای سال جاری و سال۱۴۰۳ هستیم.

وی ادامه داد: تمام تلاشمان را داریم در دهه آخر صفر مشکلی در تأمین آب نداشته باشیم، اما از مردم مشهد همچنان تقاضا داریم همراهی را که تا الان داشتند، ادامه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
0
ما ایرانیها خیلی خیلی بد اب مصرف میکنیم اگرم بریم یه شهری دیگه بدتر بد مصرف هستیم
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
0
ما ایرانیها خیلی خیلی بد اب مصرف میکنیم اگرم بریم یه شهری دیگه بدتر بد مصرف هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
0
0
جمعیت نباید زیاد شود بلکه باید کم هم بشود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->